mart-diaan.reismee.nl

DriftWood, koffers pakken & vertrekken

‘s Ochtends op ons gemak ontbeten en toen Sharon er was zijn we samen even naar DriftWood geweest om wat moois uit te zoeken voor de kerst-cadeaubon. Rondgesnuffeld in het winkeltje, gezellig praatje gemaakt met de Nederlandse kunstenares die er al 30 jaar woont. Het werd een schilderijtje en een op drijfhout gemaakt naambord met de letters Curaçao, voorzien van een laag epoxy. Alles werd stevig in gepakt voor het reizen. Toen we terugkwamen nog even spelletje Yahtzee gedaan en met Ryan ge-FaceTimed over het op halen bij Schiphol. Nog een laatste keer bij “ de Visserij” geluncht met z’n drieën, want Nicole was werken. Sharon ging daarna naar huis. En Martin zou daarna ook nog even bij haar langs gaan om naar de band van haar fiets te kijken en te repareren. Die bleek niet meer te maken door diverse scheurtjes. Eenmaal terug in appartement de laatste souvenirs in koffer gedaan en ze gesloten. Met de beheerder was 17.00 uur afgesproken voor sleuteloverdracht, maar hij was die tijd aan de andere kant van het eiland. Zodoende mochten we sleutel bij de buurvrouw afgeven en wenste hij ons een goede reis! Eerst naar Sharon gereden en daar haar auto terug gegeven en de koffers overgeladen in Kia Soul van Nicole. Ook nog wat boodschapjes die over waren aan de meiden gegeven. Op Blue Bay Nicole opgehaald, die hoopte dat ze met ons mee zou kunnen en dat lukte gelukkig. Eenmaal bij Blue Bay stond er een collega met smart op ons te wachten voor een “Jumpstart”, want zijn accu was leeg. Snel nog even met startkabels aangeslingerd en gedag gezegd. Nu was voor ons tijd hoogste tijd om richting Hato AirPort te gaan. Daar had ik om 18.00 uur afspraak met Sam van Dushi Dogs om Pipi en Jack in te checken. De honden waren al poosje getraind om in deze vluchtbench te verblijven en zodoende gaf dit weinig stress. Integendeel want Jack lag heel relax languit op de dekentjes en Pipi was wat nieuwsgieriger aan het rondkijken. Eerst even uitgebreid met de meiden geknuffeld natuurlijk, voordat we richting incheckbalie gingen. Wat hebben we van hun genoten en een heerlijke tijd gehad! En niet te vergeten de auto die we van Sharon mochten lenen, de mooie duiken en gezellige uitstapjes die gemaakt zijn en de sfeervolle feestdagen! Vanwege de COVID-19 maatregelen moest dit helaas allemaal buiten gebeuren, kort maar krachtig<3<3

Eenmaal binnen troffen we een stagiair aan de incheckbalie, die alles moest overleggen met zijn leidinggevende. Hij had nog nooit honden ingecheckt en dat nam dus de nodige tijd in beslag! Nadat alles in orde was ging Sam de honden nog een keertje uitlaten en bij speciale animal drop-off afgeven. Wij hadden hier verder geen omkijken naar, pas weer op Schiphol. Door douane gegaan en nog wat te drinken genomen. Daar hoorden we opeens via speaker dat we te maken kregen met een vertraging van minimaal 2 uur. Onze vlucht werd verzet naar 22.00 uur ipv 20.10 uur. Ook nog maar even wat gegeten, want de Taxfree-sectie werd al gesloten. Om 22.30 ( 3.30 NL) uur gingen we de lucht in.

Ayo Dushí Korsou

Helma

Prachtig verhaal jullie hebben genoten zeg
Beetje laat goede reis terug