mart-diaan.reismee.nl

Sea Aquarium & Mambo beach

Heerlijke dag voor het Sea Aquarium vandaag. Met hier en daar een wolkje aan de lucht een perfecte dag om het Sea Aquarium te bezoeken! Niet wetende dat het zo dichtbij was ook nog, naast Mambo beach! Nadat we kaartjes aan kassa kochten werden we gewezen op de voedingschema van de zeedieren en rondleidingen. De Dolfijntrainers waren net begonnen en we konden direct aanschuiven bij de show. Daarna werden flamingoā€™s gevoed en werd er verteld over hun gedrag en ontwikkeling(en) Leuk, om te zien was dat de diezelfde verzorgers kris-kras tussen deze prachtige watervogels door liepen in het ondiepe water, op hun blote voeten. Er volgde meer informatie over o.a. Citroenhaai, Zusterhaai, diepzee Makreel en zeeleeuwen hun leefomgeving en natuurlijke vijanden die ze in het park niet hebben. Heerlijk beetje luieren en op vaste tijdstippen gevoerd worden, grapte de medewerkster! Soms jagen ze wel een beetje, want er is een open verbinding met zee, dus via de netten kunnen er allerlei kleine visjes binnen zwemmen. We zijn nog onderin een boot, met glazen wanden geweest om te zien hoe de vissen zich gedragen als er boven dek gevoerd word. Eerst dobberen ze wat rond, dan zwemmen ze pijlsnel dwars door elkaar om wat lekkers te bemachtigen. Tussen de middag een patatje gehaald, want de Pastechiā€™s waren op : ( Nog wat aquaria bekeken met kleurrijke vissen en ook de Lion Fish van dichtbij gezien. Toen ons bezoek erop zat was het 14.00 uur en zijn we nog even naar het strand gegaan, totdat het om 17.30 uur even ging regenen. We hielden het voor gezien en eenmaal thuis uitsmijters gebakken. Morgen Oudjaarsdag hebben we de PCR-test en gaan we tegen de avond naar Nicole & Sharon om te eten en de zelfgebakken oliebollen te proeven. Gelukkig zijn ze inmiddels weer helemaal opgeknapt!

Wij wensen iedereen een goede Jaarwisseling!

De volgende blog is dan Nieuwjaarsdag, tot dan!

Helma

Prachtig verhaal

Milene

Dat was Nicole haar oude werkplek zoals zij het kantoor noemt. Naast de flamingo.