mart-diaan.reismee.nl

Jeepsafari St. Christoffelpark 18 december

In alle vroegte vertrokken we naar Blije Rust om Sharon & Nicole op te halen. Daar vertrokken we met Nicole d’r auto naar het park , waar we om 8.00 uur aanwezig moesten zijn. De trip zou in totaal 4 uur in beslag nemen. Twee uur voor de zuid kant van het park en na een korte pauze twee uur door het noordelijk gelegen deel. Syril was onze gids. Een bevlogen man die ons veel wist te vertellen over de flora en fauna in het park. Hij is ook Vogelaar en amateur-Valkenier. Ook bootste met het grootste gemak diverse vogelgeluiden na, waarop luid en duidelijk werd gereageerd. Hij verteld gepassioneerd over zijn jeugd hier op het eiland en z’n jeugd in NL en daarna weer terug op Curaçao kwam. Zo’n 20 jaar geleden werd hij gevraagd door de Stichting om onderhoud en tours te verzorgen. We kwamen nog medewerkers tegen die de vele hectares onderhouden o.a. de begaanbare wegen met kapmes vrijhouden voor een goede doorgang en dit doen zij slechts met 4 mensen. Syrill leide ons naar een oude koper mijn, grotten met Azteken-tekens op de wanden, diverse uitkijkposten en schitterende panorama’s op deze Safari. Het was voor ons allemaal een topervaring! Eenmaal thuis even opgefrist en naar een kleine kerstfair. Hier waren uitsluitend healthy & duurzame en natuurlijke producten verkrijgbaar. Daarna nog een hapje gaan eten bij “ In de Buurt” een Nederlandse ondernemer die vlak voor de lockdown in maart zijn deuren opende. Zelden zo’n positive ondernemer(s) ontmoet. Hij runt het met vrouw & zoon. Zeer gastvrij ontvangen, heerlijk gegeten en met alle drie een praatje gemaakt. De zoon staat in de keuken en kwam met de “ Buurtplank” aan en vertelde over de heerlijkheden die hierop lagen. Steeds een verrassing,zo vertelde hij! Voorkeur kun je aangeven en deze plak was voortreffelijk! De overgebleven etenswaren krijg je op verzoek in doosjes mee. Zodoende kunnen de meiden vandaag heerlijk nagenieten tijdens hun lunchpauze en zoeken wij nog even een strandje op zometeen.
Terwijl ik dit typ hebben we al diverse keren geprobeerd het verhaal, filmpje en foto’s te up-loaden, maar door internetstoring is dit tot op heden niet gelukt. Nog even geduld dus!

Milene

Is zeker lekker eten daar.

Helma

Mooi geschreven lekker gegeten
Lekker genieten

Diana Dolman

Inderdaad Milene voor herhaling vatbaar!

Paul

Heeeel benieuwd naar het filmpje ,, gaan ry en ik eest volgende keer ook doen als we daar zijn