mart-diaan.reismee.nl

De afgelopen twee dagen waren heel relax

Zondag13 December waren wij om 12.00 uur bij Sharon om samen opstap te gaan, maar aangezien het elektra dáár er nog steeds uitlag tot later in de middag, zijn we gebleven tot er stroom was. De wasmachine stond immers nog aan en nog wat dingen o.a. de kerstboom, die springen aan als het stroom er weer op ging. Wij hadden broodjes/ beleg en koele drankjes bij Centrum Supermarkt gehaald voor de lunch. Waar de koelingen net weer gevuld waren, nadat gehele vers voorraad uitgeruimd was na Black-out! We besloten om bij het zwembad te blijven en uit voorzorg heb ik de nasi voor die avond vast bereid ; ), nadat het stroom weer in orde was. Heerlijk gezwommen in het zwembad voor hun huis. En gebabbeld met de andere bewoners die met hun kids bij het zwembad waren. Toen Nicole thuis kwam uit werk met elkaar gegeten en zijn wij na de afwas vertrokken.

Maandag 14 december Om 10.30 uur zijn we Sharon op gaan halen om naar Playa Lagun, het strand te gaan. Daar troffen we Nicole nog even net voordat zij naar Corendon Mangrove Resort vertrok, waar ook het boekingskantoor voor de Blue C, de Catamaran van Blue Bay. Eenmaal op Playa Lagun aan gekomen was het daar heerlijk rustig. Mart had snorkel, duikbril en onderwatercamera mee en heeft opnames gemaakt, maar die houden jullie tegoed, want de go-pro stond op speed recording. Het beeld flitste zo snel voorbij dat vissen nauwelijks waarneembaar waren. De vissers die terug kwamen maakte hun vangst terplekke schoon en restanten gaan terug het water in. Dat trekt enorm veel aandacht, van de inmiddels toegestroomde 12 strand bezoekers èn 1 Groene Zeeschilpad ( die het kwam op eten) Zo mooi om te zien, dat we zijn vergeten om op beeld vast te leggen. Gelukkig, zijn er nog genoeg kansen om dit te doen. 's Avonds zijn we gaan eten bij " de Visserij". Allemaal namen we de Tonijn en de meiden bestelde nog wat stukjes Baracuda & Dradu mee voor onze proeverij. Daarnaast nog wat frietjes en gebakken polenta ( naam is mij even ontschoten : ) en een tomaten salade. Om je vingers bij af te likken èn dat deden we dan ook. Super lekker!! Nu weten we ook waarom de mensen er in de rij staan om een plaatsje te bemachtigen. Denk overigens dat we nog wat vaker in die rij staan ;P

Natuurlijk lazen ook wij op alle media dat er in NL opnieuw een Lockdown komt. Héél vervelend wéér!! met name voor alle oudere en alleenstaande, maar niet in de laatste plaats voor álle contactberoepen waar tot op heden geen bewezen besmettingen zijn geconstateerd (bron: Brancheorganisaties) Ik spreek vooral voor mezelf wanneer ik zeg dat in deze brancheorganisaties, en die van Horeca, de hygiënemaatregelen zó hoog zijn. Normaliter al, nu steeds de allerhoogste prioriteit geweest sinds we 13 mei weer aan de slag mochten. De klanten en werknemers bellen keurig af bij klachten bron en/ of contactonderzoek. Èn niet te vergeten het registratiesysteem, d.m.v. noteren van naam, adres, datum en tijdstip van het bezoek aan deze bedrijven. Maar ach, Black Friday dát was pas gèwèldíg!! : (

Milene

Heb je ook krabjes zien lopen bij de visserij. Bij mij zaten ze ineens op mij voet.

Diana Dolman

Nee Milene, geen krabjes gezien! Misschien de volgende keer