mart-diaan.reismee.nl

Bon Tardi/ Goedemiddag!

Gisterochtend waren we 02.30 wakker, maar hebben het tot 05.30 uitgesteld om op te staan. Verder zitten we al aardig in het ritme. De avondklok draagt daar natuurlijk ook aan bij ; ) Na het ontbijt hebben we Pagatinu gehaald en opgewaardeerd. Pagatinu opwaarderen we door middel van een 20 cijferige code die je bij oplaadpunt koopt. Deze voorziet ons appartement van Stroom/ Electra. Geen jaarafrekening zoals bij bijv. Eneco, maar zelfvoorzienend in je verbruik hiervan. Bij aankomst hadden we nog 40 kw, na opwaarderen dmv prepaidcode hebben we nu 180 kw. Daarna nog naar de Mangusa Supermarket geweest voor wat boodschapjes en drogisterijproducten ( scheelt enorm veel kofferruimte ) Toen we daarvan terug kwamen even geluncht: bord soep met brood. Rond 16.00 uur zijn we richting Blue Bay gegaan. Het strand waar Nicole & Sharon werken. Sharon stond in de dive-shop en had die ochtend onderwater gewerkt, zeg maar! De rest van de dag op het ā€œdrogeā€ in de duik-shop. Waar ze o.a. Kajakken en Sub-boarden verhuurt en advies mee geeft over de stroming en juiste richting om te starten met varen, zodat je niet in de problemen beland. Na het tekenen van eigen-risico-overeenkomst gingen de 4 jongens het water op. Leuk gezicht, trouwens! Het verreist nog best wat behendigheid. Wij hebben ā€˜s middags nog met wat familieleden gebeld met beeld ( ge-FaceTimed) Wat collegaā€™s van Nicole & Sharon ontmoet. Een schilpadnest en een leguaan gespot en niet te vergeten van het zonnetje genoten. Wat wij niet wisten was dat Nicole thuis een heerlijk bbq aan het voorbereiden was en later die middag ook nog even naar het strand kwam. Inmiddels werd het half zes en ging de Duik-shop sluiten. Duikers leverde hun materialen in en ook kwam er net voor sluiting 1 v/d 4 kajakkers/sub-boarders terug....... Waar waren de andere 3 gebleven??? Nou, die hadden dus het advies dus genegeerd en waren door sterke stroming, op volle zee terecht gekomen. Nadat met een verrekijker de 3 gelokaliseerd waren was duidelijk dat ze zwaar in de problemen zaten. Er werd direct actie ondernomen door Sharon en nog wat collegaā€™s en o.a. haar baas Mick! Mick reed met nog een collega naar de plek waar de jongens, nog best ver van de kust afdreven, en hebben ze voorzien van aanwijzingen en binnen geloodst en met materiaal en al uit zee geplukt. Wij waren inmiddels met Nicole mee naar hun huis gegaan, waar ook Sharon na dit zenuwslopend avontuur aanschoof. Heerlijk van de bbq gepeuzeld met de meiden! Voor Sharon het begin van een weekje vakantie, na 19 dgn achter elkaar werken /examineren met nieuwe duik-instructeurs. Eind goed, al goed! Nicole gaat vandaag nog 1 dag met de Blue-C, de Catamaran mee naar Klein- CuraƧao. Nee, niet voor de fun! Dat is gewoon hard werken, mensen!
Ayo/Doei, tot de volgende blog!

Milene

Jullie genieten er al goed van, ik ben niet op hun werk geweest omdat Nicole toen nog ergens anders werkte. En nu bij Sharon wel zo gemakkelijk voor beide zo dicht bij huis werken. Kunnen ze op de fiets naar hun werk haha.