mart-diaan.reismee.nl

Margeritha’s, de Visserij, de Stad & de Nieuw Statendam

Omdat er de afgelopen twee dagen regelmatig een flinke tropische bui viel zijn we maandag eerst een boodschap gaan doen bij de Hyper Mangusa. Daar stond buiten al een flinke rij op een karretje te wachten, geen punt gewoon netjes aangesloten in de rij met steeds 2 meter afstand ( die social distance geldt al sinds maart ). De locals zijn eraan gewend, maar menig toerist beklaagd zich en neemt het niet zó nauw en moppert zó luid mogelijk. Ook daar kijkt men hier niet meer van op pfffff ( wij schamen ons soms gewoon) Maar goed boodschap gedaan en thuis gebracht. Daarna naar winkelcentrum Sambil geweest om even rond te neuzen. Het was erg rustig maar hebben onze ogen uitgekeken bij de gezellige versieringen. Eenmaal buiten scheen de zon weer en zijn we alvast richting Blue Bay gegaan. ‘s Avonds wilden we met de meiden bij de Visserij eten. Tijdens het wachten op de meiden die nog moesten opruimen en afsluiten wat gedronken. Tot onze grote verbazing kregen we plotseling twee cocktails aangeboden: Margeritha’s. En al rondkijkend nipte wij aan deze cocktails, afvragend wie de gulle schenker was.... totdat een echtpaar vroeg of wij misschien hun Margeritha’s hadden gekregen???? Hahaha, zit je dan met je goede gedrag!!! Wat bleek nou? De ober had zich vergist!!! Deze alcoholhoudende drankjes waren bestemd voor onze “buren”, zeg maar! De ober kon er smakelijk om lachen : ) en bestelde 2 nieuwe voor hen! Alleen de mensen die verblijven en/of wonen op het Blue Bay Resort mogen alcohol nuttigen sinds de drooglegging, mits zij geel bandje dragen. Mart kon de smaak wel waarderen en zipte ze beide op totdat het tijd was om naar de Visserij te vertrekken waar we weer heerlijk gepeuzeld hebben met z’n vieren. Ook werden er tijdens het eten plannen gemaakt voor Kerst, daarover later meer. En werd gevraagd of wij, voor Dogrescue Stichting hier op het eiland, honden die al geadopteerd zijn willen begeleiden naar NL op onze terugvlucht. Hierover later ook meer....Zo verliep onze maandag dus!

Dinsdag

Heerlijk aangekeuveld in de ochtend en naderhand een kijkje gaan nemen in de Kringloopwinkel, aan de Zaantjessteeg 40. Echt oude meuk, maar dat verwachtte we ook wel een beetje. Geen verborgen “juweeltjes” gevonden hier ; ) Wandelend naar de kade zagen we dat de Nieuw Statendam er voor anker lag bij Riffort. Even kijkje en kiekje genomen bij dit imposante Cruiseschip. Daarna onze wandeling voort gezet richting parkje. Waar we een vijftal schattige bruidsmeisjes aantroffen die al giechelend voor ons wilde poseren, nadat we de ouders om toestemming hadden gevraagd. Eenmaal in het centrum aangekomen gelucht bij “ het Douwe Egberts Café. Ook in het winkelgebied was flink uitgepakt, qua Kerstversieringen. Om 15.00 uur waren we terug in appartement waar we net op tijd binnen waren, want er viel weer een flinke bui! Rest van de dag gelezen, gepuzzeld en heerlijk naar het het gekletter geluisterd op ons terrasje.

Tot de volgende blog, Ayó

Helma

Jij kan het goed verwoorden zeg

Milene

Weer leuk om te lezen en erg he die mensen die zo klagen. Hou je gewoon aan de regels van het land waar je vakantie hou. En gratis drankje zijn het lekkers toch.

Diana Dolman

Inderdaad Milene, maar over gratis drankjes klagen wij NL-ers nooooit! ; )